Poslovni žigi

Poslovni žigi so pravzaprav osebni pečati podjetij, društev, zavodov, samostojnih podjetnikov in drugih organizacij. Poslovni žig ima podobno funkcijo kot poslovna vizitka, saj vsebuje najpomembnejše informacije o posameznem podjetju. Na poslovnem žigu tako lahko najdemo naziv, oz. ime podjetja, naslov, telefonsko številko, elektronski naslov in druge, pomembne kontaktne podatke. Včasih je bila uporaba poslovnih žigov obvezna, dandanes pa Zakon o gospodarskih družbah žiga ne zapoveduje več. Četudi je odločitev za uporabo postala svobodna, pa je potrebno vedeti, da se v primeru odločitve za poslovni žig podjetje zaveže, da ga bo nato tudi zares uporabljalo v vseh situacijah. Poslovni žig omogoča hitri odtis vseh kontaktnih podatkov, kar je še posebej priročno tako pri oddajanju pošiljk kot pri izpolnjevanju raznoraznih obrazcev. Podatki na žigu so poleg tega vedno berljivi in jasno odtisnjeni, kar je vsekakor ena izmed prednosti odločitve za uporabo.

Poslovni žigi pa niso namenjeni le posredovanju informacij o podjetju, temveč se lahko uporabijo tudi namesto ročnega podpisa. Žig sicer lahko nadomesti podpis, vendar pa je žigosanje, z razliko od lastnoročnega podpisovanja številnih dokumentov, vsekakor enostavnejša in hitrejša rešitev. Kaj točno bo žig vseboval, pa je odločitev vsakega podjetja posebej. Nekateri ga, kot že rečeno, uporabljajo namesto vizitke, zato njihov žig vsebuje več informacij, med drugim tudi številko transakcijskega računa, matično številko, spletno stran itd. Drugim pa bolj ustreza preglednejši, enostavnejši žig, ki vsebuje le ime podjetja ter naslov. Poslovni žig je postal odločitev, ki pa se zelo obrestuje, saj je sinonim za identifikacijo uspešnega ter resnega podjetja. To dokazujejo tudi primeri iz prakse, ki kažejo na to, da predvsem tujci preferirajo poslovanje s tistimi slovenskimi podjetji, ki še vedno uporabljajo poslovni žig. Podjetja, ki prisegajo na uporabo poslovnega žiga, pa s tem utrjujejo tudi svojo prepoznavnost, ki je vsekakor povezana tudi z vizualno, slogovno podobo. Poslovni žigi torej vsekakor niso stvar preteklosti, temveč so modra odločitev vseh tistih, ki prisegajo na profesionalno udejstvovanje.